Stimulujeme vývin dieťaťa
V úvode spolupráce s rodinou je naším cieľom určiť, na akej vývinovej úrovni sa dieťa nachádza.
Potrebujeme zistiť, aké sú jeho možnosti a obmedzenia a aké sú podmienky ďalšej stimulácie a podpory v rodine. Po konzultácii s rodičmi uzavrieme dohodu o rešpektovaní potrieb dieťaťa a cieľoch práce s ním v krátkodobom horizonte.
Pri ďalších návštevách rodiny poradca pracuje s dieťaťom, prináša vhodné pomôcky a radí rodičovi pri podpore stimulácie ktorú môže vykonávať aj sám v takej miere, ako to okolnosti dovoľujú.
Pri stimulácii podľa Lilly Nielsen sa využívajú pomôcky na aktívne učenie dieťaťa, rozvoj pohybu a vnímania všetkými zmyslami – malá izba, rezonančná doska, hmatové dosky, podporná lavica a pod.
Všetci poradcovia Ranej starostlivosti sú školení v oblasti zrakovej stimulácie, bazálnej stimulácie, podpory vývinu dieťaťa podľa konceptu Lilly Nielsen. Podľa potreby odporúčame pomoc ďalších odborníkov (fyzioterapeut, logopéd, disfagiológ, liečebný pedagóg).
Naším cieľom je podporiť možnosti a schopnosti dieťaťa a spolupracovať s ďalšími zainteresovanými terapeutmi alebo zariadeniami, ktoré dieťa navštevuje, aby sme tak spoločnými silami dosiahli najväčší úžitok pre dieťa.
Pracujeme terénnou formou v rodinách, kedy je dieťa doma bez stresu, poradca vidí jeho bežné správanie a môže prispôsobiť prostredie dieťaťa tak, aby bolo čo najpodnetnejšie. Stimuláciu a odborné poradenstvo poskytujeme počas návštev v domácom prostredí, kde je dieťa pokojné a pripravené spolupracovať.
Výsledky napredovania detí vo vývine a spokojnosť rodičov svedčia o tom, že naše postupy sú účinné.